חזרה לדף הבית

הנחיית צוותים חינוכיים

הדרכת צוותים חינוכיים במסגרת הגן או בית הספר

 

מאפייני הפרעות הקשב והריכוז, לקויות הלמידה והפרעות ההתנהגות באים לידי ביטוי גם במסגרת החינוכית בה לומדים הילדים- בגן או בבית הספר.

המשימות הנדרשות מתלמידים במסגרת החינוכית מציבות לילדים בעלי ההפרעות אתגר משמעותי- הם מתבקשים לשבת מרוכזים לאורך זמן, לעבוד באופן עצמאי, להיות מאורגנים, לעמוד בזמנים, למלא אחר הוראות וחוקים, להתמודד עם חומר לימודי רב בתחומי לימוד שונים, לעבור ממשימה למשימה- מהפסקה לשיעור, ממבחן לפעילות קבוצתית ולהתאים את עצמם בכל פעם לאופי המשימה החדש.

ילדים בעלי הפרעות קשב וריכוז, לקויות למידה או הפרעות התנהגות המתאפיינים לרוב כאימפולסיביים, בעלי קשיים בריכוז, היפראקטיביים או דווקא להפך- פאסיביים ומנותקים, מתקשים מאוד לעמוד באתגר זה ולכן בדרך כלל הם צוברים פערים לימודיים, מציגים התנהגויות לא נאותות, מנותקים או מפריעים למהלך התקין של השיעור ולתלמידים האחרים.

גננות ומורות רבות מעידות על תסכול מצטבר הגובר לאור כישלונות בניסיון להתמודד עם ההפרעות השונות בהעדר ידע וכלים לפתרון בעיות ולניהול ההתנהגות בגן או בבית הספר. לאור זאת, הדרכת הצוות החינוכי- הקניית ידע וכלים מעשיים להתמודדות עם הקשיים במסגרת הגן או בית הספר חשובה מאין כמוה!
ייעוץ והדרכה יובילו לשיפור בתפקוד הלימודי, ההתנהגותי , הרגשי והחברתי של הילד לטווח הארוך. כמו כן, וחשוב לא פחות, הדרכה מסוג זה תבסס אצל הגננות והמורות עצמן, תחושת הצלחה והגברת המוטיבציה להמשך עבודה עם ילדים אלו.

 

    הנחיית צוותים חינוכיים יכולה להיעשות במספר מסלולים:

  1. הנחייה פרטנית לגבי ילד ספציפי - עריכת תצפית ממוקדת על הילד, בניית תוכנית התנהגותית עבורו והדרכת הצוות החינוכי אשר עובד עם הילד תוך הקניית כלים יישומיים להתמודדות עם הקשיים במסגרת הכיתה ובית הספר או הגן.
  2. סדנאות להנחיית צוותים חינוכיים - סדנא הכוללת מספר מפגשים (בהתאם לצרכי בית הספר, מספר המפגשים ייקבע מראש, בד"כ בעזרת יועצת בית הספר) במהלכם מוקנים ידע והבנה מעמיקים אודות ההפרעות השונות ואסטרטגיות יישומיות לפתרון בעיות ולניהול ההתנהגות בבית הספר ובגן. הסדנאות כוללות הבניית סימולציות המדמות סיטואציות שגרתיות מחיי היום יום במוסד החינוכי תוך הדגמת דרכי התמודדות יעילות. כמו כן, יינתן זמן לשאילת שאלות והתייחסות לילדים ספציפיים איתם מתמודד הצוות החינוכי ויינתן מענה מותאם.
  3. הרצאות "חדר מורים" - הרצאות חד פעמיות, הניתנות לצוות המוסד החינוכי העוסקות בהפרעות קשב וריכוז, לקויות למידה והפרעות התנהגות. נושאי ההרצאות מגוונים ביותר- (לפירוט על נושאי ההרצאות - ליחצו כאן) . בנוסף, ניתן לבנות הרצאה ייחודית העוסקת בנושאים ספציפיים, בהתאם לצרכים ולדרישה של הגן או בית הספר.
  4. הרצאות להורים - שרות חשוב שצוות הגן או בית הספר יכול לתת להורי התלמידים שלהם- הרצאות בנושאים שונים - בהתאם לדרישת ההורים וצרכיהם (לפירוט על נושאי ההרצאות - ליחצו כאן).
  5. יום עיון מרוכז - הכולל סדרה של הרצאות בנושאים: מקור, מאפיינים ודרכי טיפול בהפרעות השונות, עבודה עם הורים, אסטרטגיות יישומיות לניהול ההתנהגות בגן או בבית הספר ועוד.

 

אשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה והסבר!

 

לפרטים נוספים בנושא הנחיית צוותים חינוכיים וקביעת פגישת היכרות עם גילי אורן
התקשרו לטלפון- 0522765918

קרא עוד על:

עקרונות כלליים לעבודה עם תלמידים בעלי הפרעות קשב וריכוז, לקויות למידה והפרעות התנהגות בגן ובבית הספר


חזרה לדף הבית