מאפייני הפרעות הקשב והריכוז, לקויות הלמידה והפרעות ההתנהגות באים לידי ביטוי גם במסגרת החינוכית בה לומדים הילדים- בגן או בבית הספר.
המשימות הנדרשות מתלמידים במסגרת החינוכית מציבות לילדים בעלי ההפרעות אתגר משמעותי- הם מתבקשים לשבת מרוכזים לאורך זמן, לעבוד באופן עצמאי, להיות מאורגנים, לעמוד בזמנים, למלא אחר הוראות וחוקים, להתמודד עם חומר לימודי רב בתחומי לימוד שונים, לעבור ממשימה למשימה- מהפסקה לשיעור, ממבחן לפעילות קבוצתית ולהתאים את עצמם בכל פעם לאופי המשימה החדש.
ילדים בעלי הפרעות קשב וריכוז, לקויות למידה או הפרעות התנהגות המתאפיינים לרוב כאימפולסיביים, בעלי קשיים בריכוז, היפראקטיביים או דווקא להפך- פאסיביים ומנותקים, מתקשים מאוד לעמוד באתגר זה ולכן בדרך כלל הם צוברים פערים לימודיים, מציגים התנהגויות לא נאותות, מנותקים או מפריעים למהלך התקין של השיעור ולתלמידים האחרים.
גננות ומורות רבות מעידות על תסכול מצטבר הגובר לאור כישלונות בניסיון להתמודד עם ההפרעות השונות בהעדר ידע וכלים לפתרון בעיות ולניהול ההתנהגות בגן או בבית הספר. לאור זאת, הדרכת הצוות החינוכי- הקניית ידע וכלים מעשיים להתמודדות עם הקשיים במסגרת הגן או בית הספר חשובה מאין כמוה!
ייעוץ והדרכה יובילו לשיפור בתפקוד הלימודי, ההתנהגותי , הרגשי והחברתי של הילד לטווח הארוך. כמו כן, וחשוב לא פחות, הדרכה מסוג זה תבסס אצל הגננות והמורות עצמן, תחושת הצלחה והגברת המוטיבציה להמשך עבודה עם ילדים אלו.
אשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה והסבר!
לפרטים נוספים בנושא הנחיית צוותים חינוכיים וקביעת פגישת היכרות עם גילי אורן
התקשרו לטלפון- 0522765918
עקרונות כלליים לעבודה עם תלמידים בעלי הפרעות קשב וריכוז, לקויות למידה והפרעות התנהגות בגן ובבית הספר