אודות גילי אורן

גילי אורן, עוסקת ומתמחה בייעוץ, הדרכה וטיפול בתחום הפרעות קשב וריכוז, לקויות למידה והפרעות התנהגות לילדים בכל הגילאים, להורים, לצוותים חינוכיים ולמבוגרים.

בעלת ניסיון רב כיועצת חינוכית, מרצה, מנחת סדנאות פרטניות וקבוצתיות להורים לילדים עם לקויות והדרכות לצוותים חינוכיים, מטפלת התנהגותית, מאמנת אישית למתבגרים ולמבוגרים בעלי הפרעות קשב, התנהגות ולמידה ומורה להוראה מתקנת ואסטרטגיות למידה. כמו כן, מנהלת פורום בנושא ייעוץ והנחייה להורים וגננות בתחום הפרעות ולקויות בגיל הרך באתר "הגננת ".

    השכלה:

  • תואר ראשון (.B.Ed) בחינוך מיוחד ותעודת הוראה בהצטיינות יתרה, מכללת לוינסקי לחינוך.
  • תואר שני (.M.A) בחינוך מיוחד, האוניברסיטה העברית בירושלים, המחלקה לחינוך.
  • תואר שני (.M.Ed) בייעוץ חינוכי בהצטיינות יתרה, מכללת בית ברל.
  • אימון אישי (Coaching) לילדים ולמבוגרים בעלי הפרעות קשב, ריכוז והתנהגות מטעם עמותת "ביחד" ואיגוד המאמנים הישראלי להפרעות קשב והתנהגות.
  • ניתוח התנהגות יישומי - תוכנית הסמכה למנתחי התנהגות, טיפול והנחיית הורים וצוותים חינוכיים לילדים בעלי לקויות למידה, הפרעות קשב וריכוז והפרעות התנהגות. המכללה לחינוך גופני ולספורט ע"ש זינמן, מכון וינגייט, המרכז לניתוח התנהגות.

    ניסיוני המקצועי וגישתיהייעוצית- טיפולית גובשו כתוצאה משילוב של שלושה מרכיבים :

  • הכשרותיי והתמחויותיי בתחום האקדמי (כפי שמפורט מעלה)
  • סיפורי האישי ( דפדפו עוד קצת למטה..)
  • הניסיון התעסוקתי הרב בתפקידים מגוונים, במסגרות חינוכיות פרטיות וציבוריות:
    שימשתי כמנחת תוכניות הדרכה להורים ולצוותים חינוכיים לטיפול בילדים בעלי הפרעות קשב וריכוז, לקויות למידה והפרעות התנהגות וכמטפלת למבוגרים בעלי הפרעות קשב וריכוז  (מטעם מכון "אניגמה", בהנחייתה של ד"ר איריס מנור), ראש צוות בתחום ההנחיה וההדרכה בתוכניות טיפול התנהגותיות ולימודיות בבתי ספר ציבוריים ופרטיים, מורת שילוב לילדים בעלי לקויות למידה, מורה להוראה מתקנת ואסטרטגיות למידה ב"ניצן" (עמותה לקידום וטיפול בילדים בעלי לקויות למידה), מנחת קבוצות ילדים בעלי לקויות בתחום כישורי חיים וכשירות חברתית ומנחת קבוצות הורים לילדים בעלי לקויות. בנוסף, שימשתי כמרצה בקורסים במכללת "סמינר הקיבוצים".

    לימדתי קורסים העוסקים בנושאים הבאים:

  • "הוראה מתקנת- אסטרטגיות למידה במקצועות עתירי מלל למורים בחינוך המיוחד".
  • "ליקויי למידה ותפיסה- גישה רב תחומית".
  • "הפרעות התנהגות ומוטיבציה- תוכנית התערבות מובנית להתמודדות עם הפרעות התנהגות בבית הספר ובבית".

כיום, גילי אורן הינה בעלת קליניקה פרטית במושב כפר הנגיד המספקת שרותי ייעוץ, הדרכה וטיפול בתחומי הפרעות הקשב והריכוז, לקויות הלמידה והפרעות ההתנהגות.

    תחומי הטיפול הניתנים בקליניקה (לקבלת הסבר מפורט ליחצו כאן) :

  • ייעוץ, הדרכה וטיפול בהורים לילדים בעלי הפרעות קשב וריכוז, לקויות למידה והפרעות התנהגות- עבודה לפי מודל אשר מסייע להורים לתכנן, לארגן וליישם תוכנית טיפולית מותאמת לילדם תוך הקניית כלים יישומיים לניהול התנהגות ולפתרון בעיות בבית.
  • מטפלת ומאמנת אישית (Coaching) למבוגרים ולמתבגרים בעלי הפרעות קשב וריכוז ולקויות למידה - טיפול קצר מועד המבוסס על גישת האימון האישי ועל עיקרון הטיפול ההתנהגותי- קוגניטיבי.
  • הדרכה והנחיית צוותים חינוכיים לשילוב יעיל ולהתמודדות מותאמת של ילדים בעלי הפרעות קשב וריכוז, לקויות למידה והפרעות התנהגות בגן, בית הספר ובכיתה.
  • מרצה במסגרות שונות, ההרצאות עוסקות במגוון נושאים הקשורים להפרעות קשב וריכוז, לקויות למידה והפרעות התנהגות תוך הדגשת היבטים רלוונטיים כגון- הורות, קשיים בגיל הרך, אסטרטגיות לניהול התנהגות, הפרעות קשב וריכוז אצל מבוגרים, ההיבט החיובי של הפרעת הקשב והריכוז ועוד.
  • מורה להוראה מתקנת לתלמידים ואסטרטגיות למידה בכל הגילאים, בעלי הפרעות קשב וריכוז, לקויות למידה והפרעות התנהגות.
  • מורה להוראה מתקנת ואסטרטגיות למידה לסטודנטים בעלי ללקויות למידה והפרעות קשב וריכוז.

ובנימה אישית מספרת גילי אורן...

כשהייתי בת 9, לאחר הפצרות חוזרות ונשנות בהוריי, נולד לי סוף סוף אח קטן. יפה תואר, חמוד, נבון ו..בעל הפרעות קשב וריכוז, לקויות למידה והפרעות התנהגות.

אהבתי העצומה לאחי והחיבור החזק  שנוצר בננו עוד מילדות הובילו אותי מאז ועד היום, להיות  חלק משמעותי בחייו והיוו אבן דרך בבחירות המקצועיות שלי ובהתפתחותי המקצועית.

מגיל צעיר ביותר, ליוויתי באדיקות את אחי ואת הוריי בכל תהליך ההתמודדות עם מאפייני וקשיי ההפרעות. מרגע זיהוי ההפרעות והרגשות הקשים אשר עולים בניסיון להשלים עם עצם קיומן ודרך ניסיונות ההתמודדות באמצעות טיפולים מסוגים רבים ומגוונים.

ראיתי את הקושי העצום משני צידי המטבע - הקושי של אחי כבעל ההפרעות והקושי של הוריי אשר רצו בכל מאודם לסייע לו אך לא תמיד ידעו כיצד. בהמשך נכנס מרכיב נוסף והוא הצוות החינוכי בגן ובבית הספר והמטפלים השונים אשר עבדו עם אחי במטרה לטפל בהפרעות וגם כאן הייתי עדה לניסיונות ההתמודדות ולקשיים שרק גברו עם השנים.

נכחתי כשהגננת אמרה לאמי ש"משהו לא בסדר עם הילד" ובתהליך האבחון אשר העלה חשש ופחד מ"הבלתי ידוע". נכחתי כשהודיעו להוריי שלילד יש הפרעת קשב וריכוז ולקויות למידה ובשאלות הרבות שהגיעו עם אבחנה זו- אז מה עכשיו? למי לפנות? מה לעשות? נכחתי ב"ריצות" האינסופיות למטפלים מסוגים שונים, באכזבות ובחוסר הידיעה- מה נכון עבורו? שמעתי את הריבים של הוריי תוך הניסיון למצוא את הדרך הנכונה לעזור לו.. האם להיות קשים איתו? לוותר לו? הייתי עדה לתסכול הגובר אצל הוריי ואחי בכל טלפון מבית הספר כששוב הודיעו שהוא הפריע למהלך התקין של השיעור, שהוא לא הכין שעורים ועוד וגם כשהמורים עמדו חסרי אונים אל מול הקשיים ולא יכלו לספק מענה שיעזור לאחי ולהוריי. הייתי שם כשחברים לא רצו לשחק עם אחי אחרי הצהריים (היום אני מבינה שלעיתים קרובות, קשיים חברתיים הם חלק מביטויי הפרעת הקשב והריכוז). הייתי בוועדות ההשמה, בוועדות השילוב ובישיבות בבית הספר בהן המשיך החיפוש המתמיד אחר הסיוע המתאים ושוב..האכזבות. הרגשתי את חוסר האונים, הבלבול והתחושה ש"אין מי שיכול לעזור לנו, אנחנו לבד בסיפור הזה ללא אוזן קשבת ויד מכוונת".

הייתי שם. כל הזמן. ומתוך כך הבנתי מהם הצרכים של ילדים, הורים ומורים המתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז, לקויות למידה והפרעות התנהגות. ועדיין...המסע לא נגמר.. גם כיום, אני מלווה את דני בקשיים ובהתמודדויות הלא פשוטות אשר עומדות בפניו כמבוגר בעל הפרעות קשב, למידה והתנהגות ובעזרתו לומדת עוד על הקשיים והצרכים של מבוגרים בעלי ההפרעות. לאורך השנים והניסיון הבנתי מהן השיטות הקיימות ואיזה שיטה מתאימה ולמי (לא כל שיטה מתאימה לכל אחד..), מה צריך לעשות ומה לא לעשות....וידעתי. ידעתי שזה מה שאעשה כשאהיה גדולה...

כשסיימתי את הצבא, לא היו לי שאלות בדבר הכיוון המקצועי שלי. מיד פניתי ללימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד, בהתמחות בלקויות למידה והפרעות קשב וריכוז. לימודים אשר המשיכו והתרחבו לתארים נוספים וידי עוד נטויה..

מהניסיון האישי שלי שאבתי את ה"אני מאמין" שלי בעבודה מול ילדים, הורים, מורים ומבוגרים. קודם כל ולפני הכל- ההבנה שלי את הקשיים. הבנה אמיתית וכנה וההזדהות, הם אלו שעוזרים לי להתחבר באמת למטופלים שלי. זאת בתוספת הידע המקצועי הרב שרכשתי בעבודתי היישומית ובהכשרתי באקדמיה, ובעזרת כל אלו אני מציעה ומעניקה תמיכה וסיוע מקצועי, איכותי, אישי, ממוקד, יישומי  ויעיל.