חזרה לתחומי טיפול

הוראה מתקנת לסטודנטים בעלי לקויות למידה והפרעות קשב וריכוז

הוראה מתקנת ואסטרטגיות למידה לסטודנטים במכינה (לקבלת תעודת בגרות) ו/או הלומדים לתארים מתקדמים - תואר ראשון, תואר שני ועוד

ילד בעל לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז הופך להיות מבוגר בעל אותן הפרעות. לצערי, לקות הלמידה והפרעת הקשב לא נעלמות עם הגיל (למרות שרבים חושבים כך..) והאתגרים שהן מציבות בכל תחומי התפקוד- הלימודי, הרגשי- חברתי וההתנהגותי, ממשיכים ללוות את האדם לאורך התבגרותו.

מגיל 20 ואילך מוצב בפני הצעירים הללו אתגר חדש. כעת, הם מגיעים לשלב בו הם רוצים (או צריכים, ברוב המקרים.. לאחר שמשכו את הזמן מספיק והם אינם יכולים לעשות זאת עוד..) לבחור את התחום בו יעסקו לפרנסתם. צעירים אלו מגיעים לשלב זה כשהם מתוסכלים ומבולבלים.

הקשיים איתם התמודדו כתלמידים בבית הספר ובתיכון, בכל מה שנוגע לתפקוד הלימודי, צרובים היטב בזיכרונם והם מתקשים להיפטר מתחושות הכישלון וחוסר הביטחון העצמי אשר נצברו לאורך השנים.

לעיתים קרובות אין בידם תעודת בגרות מלאה ובשל המטענים הרגשיים שנצברו במהלך השנים, הם אינם מאמינים כי יוכלו להשלימה אי פעם.

במקרים אחרים, בהם הצליחו הצעירים להשלים בגרות מלאה וכבר נרשמו ללימודים אקדמאיים בתחום כלשהו הם לרוב מוצאים את עצמם שוב באותו מצב של תסכול, כפי שהיו תלמידים- שוב קשיים בארגון חומרי הלימוד, קשיים בלמידה באופן עצמאי ויעיל, קשיים בזיכרון, קשיים בהתמדה בהגעה לשיעורים וקשיים בקשב ובריכוז לאורך יחידת זמן של שעור. שוב כמויות של חומר לימודי שקשה להם מאוד להבחין מהו העיקר ומהו הטפל בו, שוב קושי בהכנת העבודות, בעמידה בזמנים, בלמידה למבחנים ובהצלחה בהם...

שוב פער אדיר בין מה שאני יודע למה שיוצא החוצה..ולציון הניתן בסוף.

אין סיבה שמבוגרים בעלי לקויות למידה והפרעות קשב וריכוז יתמודדו לבד עם התכנים הלימודיים ועם הקשיים שההפרעות מביאות עימן.

    הוראה מתקנת למבוגרים נותנת מענה בשני מסלולים:
  1. למבוגרים אשר ברצונם להשלים את תעודת הבגרות במקצועות הלימוד רבי המלל.
  2. לסטודנטים בתחילה או במהלכו של תואר ראשון ותואר שני, אשר זקוקים לסיוע בתחום הלימודי.

 

יש לזכור - אין לא רוצה, יש לא יכול!!! (לא בלי עזרה..)

שעורי ההוראה המתקנת נערכים באופן פרטני ומתמקדים בנושאים רלוונטיים, בהתאם למוקד הלימודי- השלמת בגרויות או תארים בתחומים שונים.

    במהלך שעורי ההוראה המתקנת נלמד בין היתר:
  • אסטרטגיות למידה אשר יבססו למידה יעילה (כתיבת סיכום, כתיבת תשובה כהלכה, מיומנויות הבנה והבעה, ניסוח, אסטרטגיות להכנה למבחן, התנהלות יעילה בזמן מבחן, אסטרטגיות להכנת עבודה אקדמית ועוד).
  • כלים לארגון חומר לימודי והתמודדות עם חומר תיאורטי רב.
  • מיומנויות של תכנון, ארגון, התארגנות ובקרה אשר יבססו למידה יעילה ועצמאית.
  • אסטרטגיות לשיפור הזיכרון.
  • אסטרטגיות של ניהול עצמי- תכנון וארגון זמן, קביעת יעדים ועמידה בהם ועוד.
  • יישום הכלים ואסטרטגיות הלמידה על החומר הלימודי הספציפי.

אשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה והסבר!

 

לפרטים נוספים בנושא הוראה מתקנת לסטודנטים וקביעת פגישת היכרות עם גילי אורן
התקשרו לטלפון- 0522765918

 

חזרה לתחומי טיפול